Netkale Paylaşım Blogu guncel konular saglik ve daha fazlası...

Son Dakika

Post Top Ad

Your Ad Spot

13 Ekim 2014 Pazartesi

Büyüklerin şefkati

Kıssa
Büyüklerin Şefkati
Büyük velilerden Ebu Osman el-Hîrî k.s.
hazretlerinin Ebu Amr isminde bir talebesi
anlatıyor: ;
”Ebu Osman el-Hîrî hazretlerini tanıyıp
sohbetlerine devam ettim. Önceden içinde bulunduğum kötü hallerimi terk ettim. Günahlarıma tövbe edip bir daha işlememeye karar verdim. Ancak bir
müddet sonra yine günaha başladım.Uygunsuz hallerim oldu. Bu sebeple mürşidimin huzuruna çıkamıyordum.Görünmemek için kaçıyordum. Ama bir gün aniden yüz yüze geldim. Kaçma imkanı kalmadı, o merhamet hazinesi bana acıyarak şunları söyledi:
- Yavrum, günahsız ve temiz olmadığın
zaman düşmanlarla oturup kalkma! Çünkü
onlar sendeki kusuru görür ve buna
sevinirler. Sen günahsız ve temiz olduğun
zaman ise üzülürler. Eğer günah işlemen
gerekiyorsa bizim yanımıza gel ki, biz sana
katlanalım. Böylece düşman arzusuna
kavuşamasın. Yine bizim yanımıza gel ki
derdine çare bulalım ve belana canla başla
katlanalım.
Hocam bir taraftan bana bu sözleri
söylerken, bir taraftan da bana öyle bir
manevi iltifatta bulundular ki, bende artık
hiçbir günaha karşı en ufak bir ilgi ve heves
kalmadı. Onun himmeti ile samimi bir
şekilde tövbe ettim. Bir daha da yanından
ayrılmadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Top Ad

Your Ad Spot

Sayfalar