Netkale Paylaşım Blogu guncel konular saglik ve daha fazlası...

Son Dakika

Post Top Ad

Your Ad Spot

26 Mayıs 2015 Salı

Hz Pir Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî

Hz Pir Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî


Kâinâtın yaratılış sebebi Âşk’tır...
Allâh’ın bulunması için de Âşk burak’ı şarttır..
Gönül gözünün burak’ı üstünde sefer edenler,
Bulutsuz, sissiz o ay’ı görürler..

Hz Pir Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî:
(Râhmetullâhi aleyh)

Âşksız olma ki ölü olmayasın..
Âşkta öl ki diri kalasın. buyurur..
Âşksız geçen ömrü, ömürden sayma..
Âşk âb-ı hayattır..
Onu cân-ı gönülden kabullen..

Sakın ha, kendi şehvetine Âşk ismini verme..
Şehvetten Âşk’a çok uzun yol vardır..
Âşk olgunluk tur, kemâl dir, güzellik tir..
Âşk edep tir, in­celik tir..
Âşk Allâh u Teâlâ sıfatı dır..

Ben bilmez idim gizli ayân hep sen imişsin..
Tenlerde vü canlarda nihân hep sen imişsin..
Senden bu cihân içre nişân ister idim ben..
Âhir bunu bildim ki cihân hep sen imişsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Top Ad

Your Ad Spot

Sayfalar