ATAK helikopteri
Tamamen Milli olanaklarla üretilip Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine
eklenmiş olan taarruz helikopteri T-129
ATAK, sahip olduğu manevra yeteneği ve gelişmiş silah mekanizmasıyla beğeni toplarken,
Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da birçok operasyonda görev almış Kara Havacılık
Komutanlığı'nın tecrübeli pilotlarından da tam not almayı başardı.
ATAK, helikopterler
için zor olan 90 dereceye yakın açılarla yükselme, dalma, burun ya da kuyruk
sabit kalacak şekilde kendi etrafında dönme ve yana uçuş gibi manevra ve
uçuşları kolayca yapabiliyor.
Ankara Güvercinlikte bulunan Kara havacılık Komutanlığı'nda Genel
Kurmay Başkanlığı T-129 ATAK helikopterini tanıttı.Havacılık sektöründeki en
son imkanları ve teknolojiyi kullanılarak imal edilen T-129 ATAK, alanındaki diğer
helikopterler için yapılması oldukça güç olan manevraları başarıyla
gerçekleştirerek beğenileri topladı.
Atak Helikopteri |
Kara Havacılık Komutanlığı'nda basın üyeleriyle, Yarbay
Aydın Lafçı ve Yüzbaşı Kemal Kocaaslan tarafından uçuş ve T-129 ATAK'ın teknik
özellikleri ve silah sistemi hakkında bilgiler verildi. Brifingin ardından,
Kara Havacılık Komutanlığının Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde birçok operasyonda
görev almış deneyimli pilotları, 2 helikopter ile gösteri uçuşu yaptı.
T-129 ATAK, 5 palli ana rotor, güçlü motoru, yeni nesil
hedef tespit sistemi, entegre kask sistemi, etkin ve özgün silah teknolojisi,
sayısal kokpit mimarisi, görev bilgisayarları ile gelişmiş uçuş ve atış kontrol
istemleriyle öne çıkarken, pilotlar, üstün manevra kabiliyeti, güçlü motorları
ve silah sistemiyle ATAK'ın sınıfının en üstün helikopterlerinden biri olduğunu
bildirdi.
Atak Helikopeteri Bu Özelliği Üstünlük Sağlıyor
Atak Helikopter, iki pilotun da maksimum görüşe sahip olduğu
tandem adı verilen önlü arkalı kokpit dizaynıyla dikkati çekiyor. Yüksek
manevra kabiliyetine sahip ana rotor sistemi ve her biri bin 292 beygir güç
üreten iki motoru helikopteri benzerlerinden ayıran en önemli özelliği.
Ortalama görev ağırlığıyla 274 kilometre hıza ulaşabilen
ATAK, standart yakıt ile 3 saat havada kalabiliyor ve tam olarak 519 kilometre
menzile ulaşabiliyor.
14 metre 60 santim uzunluğa ve 3 metre 95 santim yüksekliğe
sahip atak helikopter, paller ile gövdenin yakın olmasının da etkisiyle üstün
ve güçlü bir manevra kabiliyeti gösteriyor.
Gece Görüş Sistemi
ATAK helikopteri yeni nesil gece görüş sistemi ve gelişmiş
termal görüş sistemi sayesinde hedefi uzak mesafeden tespit edip ateş altına
alabiliyor. Helikopterde ASELSAN özgün üretimi ASELFLIR-300T gece-gündüz termal
görüş ve hedefleme sistemi ile Avcı kaska montajlanmış nişangah sistemi
bulunuyor.
Tamamen milli imkanlarla üretilen kaska entegre görüş
sistemi ile ihtiyaç duyulan tüm uçuş gösterge ve referans bilgileri gözünün
hemen önündeki vizöre taşınabiliyor. Böylece pilot, göstergelerle meşgul olmadan
doğrudan hedefe odaklanabiliyor. Avcı sistemi, helikopterin burun topunu
pilotun baktığı noktaya yönleniyor. Bu sayede pilot düşmandan önce ateş etme
imkanı kazanıyor. Helikopterde ayrıca merminin düşeceği yeri hesaplayabilen
süper bir sistem de bulunuyor.
Helikopterde milli kriptolama yeteneğine sahip haberleşme
sistemleri, sayısal video kayıt sistemi ve sayısal harita uygulamaları da
bulunuyor.
Atak Helikopteri iç kısmı |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder